توهین رائفی‌پور به اهالی موسیقی

    توهین رائفی‌پور به اهالی موسیقی

    توهین رائفی‌پور به اهالی موسیقی و کلیپی که این روزها در فضای مجازی میچرخد خبرساز شد .

    رائفی‌پور به اهالی موسیقی - توهین رائفی‌پور به اهالی موسیقی

    توهین رائفی‌پور به اهالی موسیقی چه بود ؟

    رائفی پور که انگار از دیده شدن و هر از گاهی در صدر اخبار بودن بدش نمی آید گفته بود اکثر اهالی موسیقی ازدواج نمیکنند چون هرزه هستند .

    البته این قسمت تنها بخش عجیب صحبتهای او نبوده و در بخشی از آن کلیپ رائفی‌پور گفته بود موسیقی در این مملکت جزو مواردی است که در حق آن اجحاف شده است، ساحت موسیقی به قدری مقدس است که نباید هرکسی از مادرش قهر کرد یک میکروفون بردارد و آهنگ بخواند. علم درباره موسیقی صفر ادعا درباره موسیقی علی ماشاالله و همه ما این گونه هستیم . محکم این مسئله را مطرح می‌کنم که موسیقی دارو است و از بین برنده درد است. لذا ما موسیقی را درک نکردیم. احساسات یک نفر را می‌توان با موسیقی تحریک کرد این مسئله هم می‌تواند خوب باشد هم بد. موسیقی بد آدم را مریض می‌کند و حتی کبد را هم بیمار می‌کند. کبد به هم بریزد خواب و هورمن هم به هم می‌ریزد.بتهون، فرانتس شوبرت، روبرت شومان و نیچه هر چهار نفر که موزیسین‌های بزرگی بودند بر اثر اختلالات روانی و مغزی و جنون در گذشتند. برخی غلط اندازان می‌گویند موسیقی غذای روح است، غذا نیست دارو است و …

     

    واکنش بهزاد عبدی به توهین رائفی‌پور به اهالی موسیقی :

    بهزاد عبدی، دبیر جشنواره موسیقی فجر هم ویدیوی آقای رائفی پور را در اینستاگرام خود منتشر کرده و نوشته است: «امروز و در این زمان، موجودی با نام و نشان «رائفی‌پور» دهان گشوده و به قشر عظیمی از هنرمندان موسیقی، وقیحانه توهین می‌کند. در صورتی که ایشان رسمی از هنرمندان موسیقی این کشور، عذرخواهی نکند، دیگر هیچ مسئولیتی را برای موسیقی عزیز کشورم، قبول نخواهم کرد و استعفای خود را از این مسئولیت اعلام می‌دارم.»

    او گفته که تا امروز نیز «علی‌رغم تمام اتفاقات، تمام بی‌‌مهری‌های بسیاری و حتی میل باطنی‌ام در شرایط موجود» به وظایف و توافق‌هایش پایبنده است.

    واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد چه بود ؟

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور پیگرد حقوقی و قضایی کلیپی منتشر شده با محتوای توهین به هنرمندان حوزه موسیقی را داده است.

    محمد مهدی اسماعیلی، گفته است: «وزارت فرهنگ هیچ توهینی به جامعه هنری نجیب ایران را برنمی‌تابد.»

    واکنش بعدی رائفی پور :

    رائفی‌پور با انتشار کلیپی اعلام کرد که آن صحبت‌ها برای سال ۱۳۸۹ بوده و سخنان او را تقطیع کرده‌اند.

    هجمه‌هایی که در این چند روز به او وارد شد باعث شد که پس از حدود دوازده سال رائفی‌پور صحبت‌های خود را پس بگیرد و عذر خواهی کند و با انتشار کلیپی بگوید که صحبت‌هایش تقطیع شده است.

    البته نوع عذرخواهی‌اش هم کمی حق به جانب بود و گفت بهانه چیز دیگری است و قطعا نقدهایی به موسیقی وارد است آن‌هایی که من گفتم سخنان حقی بود که از آن‌ها برداشت ناحق شد.

    او حتی می‌گوید چگونه می‌توانم در مقابل موسیقی بایستم وقتی خودم واحد موسیقی دارم. جامعه موسیقی ناراحت نشود و ببیند که من گفتم موسیقی دارو است و اندازه دارد و درست آن کارساز است. در نهایت من باکی از عذرخواهی ندارم و اگر سخنان دوازده سال پیش کسی را رنجانده بابت آن عذرخواهی می‌کنم.

    روبیکا کاکتوس موزیک   تیشرت استقلال
    بر چسب ها :

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.