روانشناسی بر اساس علاقه موسیقی

    روانشناسی بر اساس علاقه موسیقی

    شخصیت شناسی و روانشناسی بر اساس علاقه موسیقی و سبک های موسیقی مورد علاقه افراد ممکن است، تست روانشانسی آهنگ موارد بسیاری را در رابطه با شخصیت افراد می گوید.

    بر اساس علاقه موسیقی - روانشناسی بر اساس علاقه موسیقی

    موسیقی پاپ :

    طرفداران 40 موسیقی پاپ برتر نشان­ دادند که متمایل به برون ­گرایی، صداقت و متعارف بودن، هستند درحالی که عاشقان موسیقی پاپ سخت ­کوش هستند و خودباوری بالایی دارند. محققان می­ گویند این افراد خلاقیت کمی دارند و مضطرب می باشند.

    موسیقی رپ و هیپ هاپ:

    برخلاف تصور قالبی که عاشقان موسیقی رپ بیشتر عصبی و خشن هستند، محققان دریافتند که همچین رابطه ­ای وجود ندارد. طرفداران موسیقی رپ خودباوری بالایی دارند و معمولا افرادی صمیمی هستند.

    موسیقی کانتری:

    طرفداران موسیقی کانتری معمولا سخت­ کوش، متعارف و صمیمی هستند. درحالی که آهنگ کانتری بسیار غمناک است، افرادی که به این ژانر موسیقی گرایش پیدا می ­کنند از نظرعاطفی بسیار پایدار هستند. همچنین آن ­ها تمایل به محافظه ­کارتر بودن دارند و در ویژگی گشودگی نسبت به تجربه رتبه پایینی دارند.

    موسیقی هوی متال/ راک:

    علی ­رغم تصویر خشنی که گاهی اوقات موسیقی راک یا هوی متال نشان می ­دهند، محققان دریافتند که طرفداران این سبک از موسیقی معمولا ساکت و آرام هستند. آن ها تمایل به خلاقیت دارند اما گاها درون­ گرا هستند و ممکن است از خودباوری و اعتماد به نفس پایین رنج ببرند.

    موسیقی ایندی:

    طرفداران ژانر ایندی معمولا درون­ گرا، روشن ­فکر و خلاق هستند. طبق تحقیقات، آن­ ها سخت­کوش و آرام نیستند. از دیگر خصیصه­ های شخصیتی مشترک آن ­ها می ­توان به خودباوری پایین، اظطراب و بی­ارادگی اشاره کرد.

    موسیقی ریتم دار:

    به گفته پژوهش ­گران کسانی که موسیقی رقص را ترجیح می ­دهند معمولا صمیمی و مدعی هستند. در ویژگی گشودگی نسبت به تجربه که یکی از پنج ویژگی شخصیتی اصلی هست، رتبه بالایی دارند. افرادی که موسیقی­ های تند الکترونیکی را می­ پسندند اغلب آرام نیستند.

    موسیقی کلاسیک:

    عاشقان موسیقی کلاسیک معمولا درون­ گراتر هستند و با خودشان و دنیای اطرافشان احساس راحتی می ­کنند. خلاق هستند و از خودباوری خوبی برخوردارند.

    آهنگ های شاد:

    افرادی که آهنگ های شاد گوش می دهند اغلب دارای روحیه شاد و سرحال هستند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و در زندگی به دنبال هیجان هستند و با شنیدن این نوع آهنگ ها می خواهند به هیجان برسند.

    آهنگ های لایت و آرام:

    اکثر کسانی که آهنگ های آرام گوش می دهند، بسیار آرام و باوقار هستند. گوش دادن به این آهنگ ها کمک می کند استرس از شما دور شود و آرام شوید. همچنین اگر کودکتان ناآرام است، توصیه می شود که در موقع خواب برای کودکان خود آهنگ های آرام بگذارید. اکثر انسان ها از این نوع سبک خوششان می آید. حتی این آهنگ ها بر روی حیوانات و گیاهان نیز اثر مثبت می گذارد.

    آهنگ های غم انگیز:

    افرادی که موسیقی غم انگیز گوش می دهند اغلب کسانی هستند که در زندگی مشکلات زیادی دارند و یا شکست روحی خورده اند و این آهنگ ها برای آنها به صورتی است که تمام ناگفته های دلشان را بازگو می کند. گوش دادن مکرر به این سبک آهنگ ها باعث افسردگی و نوعی خود درگیری روحی شده و فرد را گوشه گیرمی کند.

    موسیقی جاز، بلوز و سول :

    افرادی که این نوع از موسیقی ­ها را دوست دارند برون ­گراتر هستند و خودباوری بالایی دارند. همچنین آن ­ها خلاق، باهوش و با آرامش هستند.

    * این تحقیق می ­گوید تعدادی از مطالعات نشان می­ دهند که سلیقه موسیقایی می ­تواند در واقع پیشگوی خوبی از ویژگی شخصیتی باشد اما هنوز تمام تحقیقات با این ایده موافقت نکردند.

    روبیکا کاکتوس موزیک   تیشرت استقلال
    بر چسب ها :

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.