گروه bts چگونه تشکیل شد

    گروه bts چگونه تشکیل شد

    ایده شکل گیری گروه bts :

    ایدهٔ شکل‌گیری گروه bts از سال ۲۰۱۰ آغاز شد، زمانی‌که مدیر عامل بیگ هیت اینترتینمنت، بانگ شی-هیوک، با لیدر گروه، آر ام، ملاقات کرد و تحت‌تاثیر توانایی رپ او قرار گرفت.

    در ابتدا قرار بود بی‌تی‌اس مانند گروه 1TYM یک گروه هیپ-هاپ باشد اما در فاصلهٔ زمانی شکل‌گیری این ایده تا آغاز به کار گروه، بانگ شی-هیوک (Hitman” Bang) تصمیم گرفت که نسل جوان به جوانان امروزی نیازمند است، «قهرمانانی که تکیه‌گاه آن‌ها باشند؛ حتی بدون بیان کلمه‌ای، نه کسانی که از جایگاهی بالا متعصبانه موعظه‌شان کنند»

    گروه قرار بود که در سال ۲۰۱۱ شروع به کار کند و در قطعات هنرمندانی چون 2AM و Lee Seung-gi مشارکت کرد اما آغاز به کار آن به تعویق افتاد و مجدد به شکل یک گروه آیدل سنتی‌تر، سازماندهی شد.

    اعضای نهایی گروه در سال ۲۰۱۲ قطعی شد و شامل جین، Suga ، J-Hope ، RM ، Jimin ، V و Jungkook بود.

    شش ماه پیش از آغاز به کار، اعضای گروه به‌علت حضور در شبکه‌های اجتماعی متعدد و بازخوانی ترانه‌ها در YouTube و SoundCloud ، مورد توجه قرار گرفتند.

    bts چگونه تشکیل شد - گروه bts چگونه تشکیل شد

    اولین آلبوم گروه bts :

    گروه bts در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۳، اولین آلبوم تک‌ آهنگ خود را با عنوان 2 Cool 4 Skool  ، منتشر کرد که اولین قسمت از مجموعهٔ «سه‌گانهٔ مدرسه» بود.

    این آلبوم شامل تک‌آهنگ Lead  «خیال‌بافی دیگه بسه» بود که در جایگاه ۱۲۴ جداول کره قرار گرفت و به سرعت از آن خارج شد.

    باوجود اینکه این آلبوم در نهایت در رتبهٔ پنجم جای گرفت و بیش از ۱۴۵٬۰۰۰ کپی فروخت؛ در زمان انتشار ازنظر تجاری ناموفق بود و در سال ۲۰۱۳ تنها ۲۴٬۰۰۰ کپی از آن به فروش رسید.

    تک‌ آهنگ بعدی این آلبوم، «ما ضد گلوله‌ایم قسمت ۲» بود که آن نیز در جداول ناموفق بود. سبک آلبوم خیلی خفن برای مدرسه، هیپ-هاپ قدیم با الهامی از موسیقی دههٔ ۸۰–۹۰ بود که با چهره و بیان متهاجم اعضا همراه می‌شد. اعضای گروه از آغاز متقاعد شده‌ بودند که تنها راه ارتباط نسل جوان با موسیقی بی‌تی‌اس، بازگویی داستان‌ها و تجربه‌های شخصیشان است.

    متن قطعات آلبوم در درجهٔ اول منعکس‌کنندهٔ سوءتفاهمات و تعصبات علیه آن‌ها، انتقاد از جامعه‌ای که رؤیاهایشان را نادیده می‌گرفت و اضطراب و انگیزه‌شان برای حرکت به سوی آینده بود.

    در حین تهیهٔ آلبوم، شوگا و آراِم متن قطعهٔ «خیال‌بافی دیگه بسه» را ۲۰ بار بازنویسی کردند. به‌دنبال انتشار این آلبوم تک‌آهنگ، گروه در برنامه‌های موسیقی کره‌ای متعددی اجرا داشت. باوجود تازه‌کار بودن، این اجراهای اولیه به‌علت حضور صحنهٔ کاریزماتیک بی‌تی‌اس، نشانگر توانایی بالقوهٔ اعضا بود. با انتشار نسخهٔ ژاپنی «خیال‌بافی دیگه بسه» در ژوئن ۲۰۱۴، گروه فعالیت‌های خود را در ژاپن آغاز کرد.

    بی‌تی‌اس در سپتامبر ۲۰۱۳، آلبوم چندآهنگهٔ اوه! تو هم دیرت شده؟( O!RUL8,2? )  را منتشر کرد که قسمت دوم «سه‌گانهٔ مدرسه» بود، به‌همراه این آلبوم تک‌آهنگ «اِن. او»نیز منتشر شد که در رتبهٔ ۹۲ جداول کره قرار گرفت.

    این آلبوم در سال انتشار، ۳۴٬۰۰۰ کپی فروخت و تا به امروز بیش از ۱۶۰٬۰۰۰ کپی فروش داشته و بالاترین موقعیت آن در جدول، چهارم بوده‌است.

    ازنظر موسیقایی و در مقایسه با آلبوم خیلی خفن برای مدرسه، تغییر بارزی در سبک بی‌تی‌اس ایجاد نشده‌ بود و این آلبوم نیز از رپ قوی به‌ همراه ضرب‌های ترپ، سازهای برنجی و ملودی‌های پراحساس بهره می‌برد. ازنظر متن ترانه‌ها، این آلبوم دربردارندهٔ موضوعاتی چون رؤیاپردازی و شادی، ناامیدی ناشی از سیستم آموزشی سخت‌گیر کره و تصمیم‌گیری برای مواجهه با چالش‌ها و اثبات خود بود.

    علی‌رغم اجراهای متعدد در برنامه‌های موسیقی کره‌ای، تک‌آهنگ به سرعت از جداول خارج شد. در همان ماه، اعضای بی‌تی‌اس در برنامهٔ سرگرمی خودشان حضور یافتند که پادشاه تازه‌کار کانال بنگتن[پ ۵] نام داشت و از  SBS MTV به روی آنتن رفت.

    این برنامه از یک شبکهٔ ساختگی به نام «کانال بنگتن» پخش می‌شد و هر عضو یک برنامهٔ سرگرمی مثل نیروهای ویژهٔ وی‌جی و سرآشپز کره را هجو می‌کرد . بی‌تی‌اس در انتهای سال، در پنجمین دورهٔ جوایز موسیقی Melon  ، بیست و هشتمین دورهٔ جوایز Golden Disc و بیست و سومین دورهٔ جوایز موسیقی سئول، جایزهٔ هنرمند تازه‌وارد را از آن خود کرد.

     

    این خلاصه ای بود از تشکیل اولیه این گروه و در ادامه موفقیت های بین المللی آنها .

    روبیکا کاکتوس موزیک   تیشرت استقلال
    بر چسب ها :

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.